ganduri in toamna

fereste mari patate de picaturile de ploaie, frunze galbejite lipite de pervaz, vantul cazand cu zgomot prin ganguri, vreau sa vad toamna prin aceste ferestre mari, toamna veche de acum zeci de ani, toamna din manualul de franceza, toamna copil cu prima zi de scoala, trezirea la 7 dimineata, felia de paine cu unt si dulceata de zmeura, ghiozdanul plin de carti si caiete, s-a sunat de prima ora, mi-e somn, casc de-mi trosnesc falcile, ora de romana, nu mai mi-aduc aminte mare lucru, doar o senzatie, unii colegi purtau pe sub uniforma de scoala pijama, imi place un coleg si il cheama danut, intr-o zi l-am tinut de mana, toamna din amintirile mele, un frig lipicios, o zi cu varful nasului lipit de geam,  s-a aburit si las o urma firava, desenez ceva indescifrabil, apoi dispare, oameni grabiti calca in balti, umbrelele se lovesc unele de altele, haine de toamna, paltoane gri si palarii, pulovere, fulare si stranuturi, noroc! multumesc, ai nevoie de batista? uite am eu una in plus, este curata, nu multumesc, ma descurc, mi-ai zambit si frunzele au inceput sa se scuture din copaci, se lipesc de trotuare, de strazi, de geamuri, de acoperisuri, de pasari, de copii, de oameni, de cer, o portocala se rostogoleste in mijlocul strazii, de-abia astept sa ninga, toamna gandurile vor cadea pe trotuare, somnul mi se va agata de gene si voi dormi infasurata in paturi groase, in casa va mirosi a ceai verde cu iasomie, a scortisoara, a lapte, a vise, a nori albi, grei de ploaie, fotoliul se va afla in dreptul ferestrei mari, cana pe pervaz, umbrela va sta agatata in cuier, pelerina de ploaie pusa la scurs pe hol, uite ce e, de trei ani traiesc intr-o gaura de sarpe, ingusta si tacuta, nu-i prea cald, nici prea rece, oasele mele s-au obisnuit cu pozitia incomoda in care s-au aflat atata timp, nici nu-mi pasa zau, daca nu voi mai stii sa merg ca un om sau si mai bine, daca voi fi un sarpe care se va tiri pe prin praf, sunt singura in vagauna asta mica si ma gandesc la toamna, ba nu, de fapt m-am asezat in fotoliu, mi-am acoperit picioarele cu o patura pufoasa si ma uitam cat de plouate sunt strazile si cat de patate geamurile, si nu stiu cum dar dintr-odata stateam cu picioarele infipte in nisipul fierbinte, cu ochii in marea nesfarsit de albastra si ma intrebam unde sunt toti norii, chiar asa nu se poate sa fi disparut cu totii, cand uite norul de vara trecuta, ma bucur de parca as revedea un vechi prieten, singurul nor din vara trecuta, ce bine ca nu e nimeni in jur, sunt singura, am parasit vagauna intunecata, imi pot dezmorti oasele, ce bine ca adie si vantul, e atat de sarat si miroase a alge, unde-i cerul, imi vine sa rad ca nu mai stiam unde era cerul, crezusem ca a picat in mare, aveau aceeasi culoare, soarele era sus de tot, cadea perpendicular si era lumina aia puternica imprastiata peste tot, pana si pescarusii radeau de mine, dar i-am lasat in pace, nu puteam sa ma cert cu ei, ma simteam prea bine, statusem prea mult timp chircita, sa-mi prind parul, e foarte cald, am transpirat putin si mi-a venit in minte zambetul tau, oare cand am scris ultima oara, nu stiu, ce orizont haios, se vede o barca in departare, de-ar fi putin mai frig ar ninge, mi-e bine aici in fotoliu, caloriferul este fierbinte, toamna asta s-a agatat de genele mele, de nasul meu, de buzele mele, portocala a disparut de pe strada, cineva a luat-o, pun pariu ca era o portocala rosie si cineva o cauta de mult timp, iubesc portocalele rosii, contrazic total ideea de oranj, doar sunt rosii ca sangele inauntru, un rosu inchis si sunt atat de parfumate, sucul va curge pe pielea fierbinte, le-am tinut in apa cu gheata, era prea cald afara si asa sunt foarte coapte, in gaura mea de sarpe nu era deloc lumina, portocalele nu aveau cum sa creasca acolo, ploua cu frunze si ganduri scuturate, cu buze muscate, cu ganduri nebune, mi-au amortit picioarele, ma dor genunchii, oare cand ninge, am uitat sa port cizmele de cauciuc, sa nu uit sa iau si umbrela, servetelele sa le pun geanta, sa inchid geamul, doar sa se aeriseasca putin sufletul, am uitat cum arata soarele, unde sunt toate apusurile, marea e la fel de verde albastra, departe de mine toate lucrurile astea, dar ce spun eu lucruri, nu sunt lucruri sunt batai de inima, sunt ochi mari si sinceri, sunt maini mari si calde, sunt degete, te joci in parul meu, s-a incalcit putin si inima la fel de incalcita, sa nu uit sa le pieptan pe amandoua, my mind is my new heart, a cazut o stea, inca una, doar e august toata lumea stie ca in august ploua cu stele, stele cazatoare, si dintr-una intr-alta s-a facut toamna si acuma cad picuri grei de ploaie, cerul s-a inchis in gaura mea de sarpe, marea cu pescarusi cu tot si nisipul fierbinte, cateva scoici si portocale pe jumatate muscate, ma intind in pat, mi-e somn, ochii mi se inchid, trupul e greu, a strans prea multa ploaie in el, ploaia e buna, spala strazile si frunzele copacilor, incanta acoperisurile, tropaie pe burlane, se sparge de geamuri, cand eram mici priveam cerul mai mult timp, in gaura mea de sarpe nu existau maidane, ci doar praful strazilor se stransese cum-necum inauntru, alergam, cadeam si ne juleam genunchii, nu prea ne pasa, sunt plina de semne, genunchii mei insangerati de atatea ori, si ce daca, o data am cazut si mi-am izbit barbia de ciment, s-a lasat seara, acum pot auzi ploaia, s-au aprins luminile pe strada, mi se pare ca ninge, da uite cu fulgi mari inca grei de apa, si vantul se arunca in ei ca un nebun, nebunul meu din toate anotimpurile, aproape ca nu mai poti vedea nimic afara si gandurile s-au pierdut in dansul asta si uite si sufletul cum rade a si facut un bulgare alb si il arunca spre mine, ma feresc si incep si eu sa rad, deschid ochii, totul este alb prin fereastra mare pana ieri patata de stropi de ploaie, o portocala rosie a topit zapada din jurul ei….nu-mi aduc aminte de ieri….

Leave a Reply

